ח"כ בן ראובן: "נתניהו מצהיר דברים לא רלוונטיים, הוא לא מעוניין בתהליך מדיני"

ישראל פריי 1 Comment on ח"כ בן ראובן: "נתניהו מצהיר דברים לא רלוונטיים, הוא לא מעוניין בתהליך מדיני"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ח"כ ואל"מ אייל בן ראובן (המחנה הציוני) שוחח הבוקר עם דוד חכם ובני רבינוביץ' ב"מדברים אקטואליה" והתייחס ליכולת להתמודד עם גל הטרור: "למרות שאנחנו תחת הרושם הקשה של הפיגוע בבאר שבע, בתמונה הכוללת של הצפה בכוח, של הצלחות, אין אפשרות לעצור כל נער שמחליט לרצוח,, אך יש דינמיקה של פעולה כנגד מערכות שלמות ולאט לאט הגל דועך, צריך להציף את השטח בהרבה כוח, זה מרתיע ומונע".

"אנחנו עדיין בגל שיש לו הרבה פוטנציאל לעלות אם לא נתעשת לכיוונים שבסופם נותנים תקווה לאנשים. מרמה של 3-5 אירועים ביום, זה יכול להסלים. אחד המאמצים הגדולים צריכים להיות מופנים למניעת הצטרפותם של גורמים נוספים לגל הטרור, והוא הציבור הפלסטיני בכללותו. ביו"ש המצב כרגע יחסית רגוע, וצריך להזכיר ששם יש את כוחות הביטחון של הרש"פ ה"תנזים", שכרגע לא הצטרפו לטרור".

על האינטרסים שמניעים את הגרמים ביו"ש אמר בן ראובן: "הפלסטינים זוכרים היטב את "צוק איתן", הם לא שוכחים את הביקורים של צה"ל בבתיו בימים ובלילות, חלקם רוצים להגיע לעבוד בישראל, המצב הכלכלי שם לא משופר, ולכן יש להם הרבה מה להפסיד, וזאת הסיבה שהם כרגע בשקט".

הח"כ הציג את האופציה המדינית: "אבו מאזן מאד חלש, זה אחד ממצתי האירועים האחרונים, בחולשתו הוא גם אומר מילים של הסתה, אבל הוא כרגע האדם היחיד שיש בצד השני. הפתרון הוא לא בקריאות של נתניהו לאבו מאזן: בא נשב, מוכן לבוא לרמאללה, ראה"מ יודע שלא ייצא מזה שום דבר, והוא גם לא רוצה שיצא מזה שום דבר. יש מרחב ערבי משתנה כל יום, כל המזה"ת מתהפך, סעודיה ומדינות המפרץ מאוימות ע"י איראן ודאע"ש, כשמשתנים האיומים, משתנים גם האינטרסים, וכשזה קורה צריך לשנות את החשיבה ולנתב זאת לטובתנו".

"אם ישראל תצא במהלך מדיני יוזם, שבה ישראל תאמר לעולם כי היא מוכנה בתום תהליך תחום בזמן כי אנחנו מתכוונים להיפרדות חד משמעית מהפלסטינים, עם המחיר הכלול בזה, אנחנו מסמנים יעד, וכדי להגיע ליעד הזה, אנחנו זקוקים לעזרתכם, מדינות האזור, עד כדי קואליציה אזורית א-פורמלית".

על ראש הממשלה נתניהו אמר: "ראש הממשלה לא רוצה את התהליך, פעם הוא מציע שתי מדינות לשני עמים, אח"כ הוא אומר אין על מה לדבר, אח"כ דברים אחרים, וחוזר בו, ומשנה את דבריו, הוא לא באמת רוצה. הוא אומר את הדברים הלא רלוונטיים".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    מי זה בכלל הח"כ הזה?! והוא באמת מאמין שיש פרטנר בצד השני?! לא קלטו עדיין…